Sunday, April 22, 2012

INFO TENTANG PTC


Apa itu PTC?

PTC singkatan bagi Paid to Click merupakan sebuah program advertising yang memberikan komision atau bayaran kepada pembaca yang mengklik dan melihat iklan yang mereka sediakan. Ada terdapat banyak website PTC seperti Bux.to, Titanclicks, Advercash, neobux, clixsense dll. Setiap website akan memberikan bayaran yang berbeza untuk setiap klik iklan. Misalnya neobux memberi $0.001 - $0.002 untuk setiap iklan yang diklik dan terdapat jugak iklan yang nilainya $0.010 mengikut pada nasib dan keadaan.

Bagaimana kita mendapatkan wang dari PTC?

Seperti yang disebutkan di atas, hanya dengan mengklik iklan yang mereka sediakan dan wang tersebut akan kreditkan ke akaun kita. Namun, bukan senang untuk kita mendapatkan wang tersebut. Untuk mengklik ikan tersebut anda perlu menungu beberapa saat bagi setiap iklan. Ada diantaranya 10 saat, 20 saat dan 30 saat. Jika anda lambat atau internet anda slow kemungkinan iklan yang anda klik tersebut akan xpired.Wang yang anda terima hasi PTC akan ditransfer ke bank melalui Paypal, Alertpay dan dll.

Adakah pembayaran perlu dibuat bagi pendaftaran program PTC ini?

Tidak. Tidak dikenakan pembayaran bagi pendaftaran. Anda cuma perlu mengisi butiran peribadi anda (Biasanya cuma nama penuh, alamat email anda, username dan password yang digunakan).
Apa itu Referral?

Referral adalah seseorang yang bekerja untuk anda atau dengan kata lain adalah downline. Referral atau downline merupakan member yang bergabung dalam business PTC melalui reference anda. Jika anda memiliki referral maka dengan automatiknya anda akan menjadi upline.
Banyak orang yang beranggapan jika menjadi downline merupakan hal yang sangan merugikan. Anggapan tersebut ternyatanya salah. Downline dalam business PTC hanya memiliki satu tingkat dibawah anda.
Komision tidak akan dipotong jika menjadi referral atau downline. Upline anda akan diberi komision oleh pemilik web PTC kerana upline tersebut membenarkan anda menjadi downlinenya.
Untuk mengetahui lebih lanjut tentang PTC atau menjadi sebahagian daripada ahli PTC. Sila berkunjung ke page saya ini arpishz@neobux

No comments:

Post a Comment